Περισσότερα κλικ κάνουν πλέον οι Ελληνες, που την τελευταία πενταετία (2010-2015) έχουν αυξήσει κατά 46,8% την πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνεται και από τη σημαντική ενίσχυση του ρυθμού ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα. Η Ελλάδα κατέχει την πέμπτη θέση (20,4%) σε ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, σύμφωνα με έκθεση του E-commerce Europe, το οποίο σχετίζεται και με την καθυστέρηση στη διείσδυση του διαδικτύου στα νοικοκυριά.
Πρόσβαση (από οπουδήποτε) σε ηλεκτρονικό υπολογιστή έχουν πλέον επτά στα δέκα νοικοκυριά (68,8%), ενώ πρόσβαση από το σπίτι έχει το 68,1%, σύμφωνα με την έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας για το 2015 της ΕΛΣΤΑΤ. Κατά τη φετινή χρονιά, 7,2% περισσότερα νοικοκυριά είχαν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και 3,8% περισσότερα στο διαδίκτυο από το σπίτι τους, σε σχέση με το 2014.
Η Βόρεια Ελλάδα και η Αττική παρουσιάζουν αύξηση στη διείσδυση του διαδικτύου κατά 10,4% και 5,5% αντίστοιχα. Από την άλλη, μειωμένη πρόσβαση παρουσιάζεται στην Κεντρική Ελλάδα κατά 3,7% και στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη κατά 2,6%.
Η ποιότητα της σύνδεσης σχετίζεται επίσης με την καθυστερημένη, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη διείσδυση του διαδικτύου στη ζωή των πολιτών, καθώς σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, χρήση ευρυζωνικής σύνδεσης κάνει το 67,1% των νοικοκυριών. Από αυτά τουλάχιστον ένα μέλος ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών έχει αυξήσει τη χρήση κατά 3,7%.
Το 60,7% εκείνων που αποφεύγουν να «σερφάρουν» δεν διαθέτει ικανότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, ενώ το 25,9% αυτών θεωρεί ότι οι πληροφορίες που παρέχονται δεν έχουν ενδιαφέρον ή χρησιμότητα. Το 21,7% εκείνων που απέχουν από το «σπορ» εκτιμά ότι το κόστος του εξοπλισμού είναι πολύ υψηλό.
Ενδεικτικό επίσης για την ηλικιακή ομάδα 16-24 ετών είναι το γεγονός ότι το ποσοστό πρόσβασης στο διαδίκτυο παραμένει σταθερό μεταξύ 2014 και 2015. Στενότερη επαφή με το διαδίκτυο απέκτησαν τα άτομα μεταξύ 45 και 54 ετών καθώς ενισχύθηκε η πρόσβασή τους σε αυτό κατά 12,4%.
Πιο δραστήριοι στην εν κινήσει σύνδεση είναι οι νέοι μεταξύ 16 και 24 ετών, ενώ για τους υπόλοιπους, που συνδέθηκαν εκτός σπιτιού ή χώρου εργασίας, οι περισσότεροι (57,4%) χρησιμοποίησαν κινητό τηλέφωνο ή smart phone. Ακολουθούν στις φορητές συσκευές τα λάπτοπ ή τάμπλετ με ποσοστό 34,9%.
Ανάγνωση ειδήσεων
Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά παραμένει, όπως και το 2014, στην κορυφή της λίστας των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου με ποσοστό 85,4%, ενώ η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι η δεύτερη πιο διαδεδομένη δραστηριότητα με ποσοστό 80,4%.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
http://www.kathimerini.gr/